خاتم الاوصیا (عج) فاضل آباد


 
  پیام تسلیت ...
پیام تسلیت

روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست.

⬛️ رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنیم

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[شنبه 1399-10-13] [ 09:26:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  اللهم عجل لولیک الفرج ...
اللهم عجل لولیک الفرج
موضوعات: کانون های پژوهشی
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 11:47:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  پاور پوینت ...
موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[سه شنبه 1399-10-09] [ 11:09:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  جزوه پژوهشی ...

رابطه دختر وپسر :

روابط دختر و پسر؛ رابطه ای است صمیمانه و گرم و اغلب پنهانی که احساسات و عواطف طرفین در این ارتباط دخالت جدی دارد و نگاه آن دو به هم، نگاه جنسیتی باشد نه نگاه پاک انسانی و اغلب از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل کردن نامه و تلفن و … ایجاد می گردد.(1)

مسئله دوستی دختر و پسر، محصول شرایط زمان فعلی نبوده، از دیرزمان با همین عنوان، مطرح بوده است. قرآن شریف در وصف مردان شایسته، به بانوان چنین سفارش می کند: مردانی مناسب همسری اند که پنهانی و به صورت نامشروع، با زنان، دوستی و رابطه نداشته باشند؛(و لا متَّخِذی أخدانٍ)(مائده /5)

 همچنین به مردان،چنین سفارش می کند:زنانی شایسته همسری هستند که به صورت پنهانی، با مردان رابطه دوستی نداشته باشند؛(و لا متّخِذاتِ أخدانٍ)(نساء /5)

یعنی به این شکل، قرآن کریم به صورت مستقیم به زنان مسلمان فرمان می دهد که اهل گرفتن دوست پسر نباشند.همچنین به مردان مسلمان فرمان می دهد که «زناکار نباشند و دوست پنهانی هم نگیرند». یعنی قرآن کریم به شکل کاملا مستقیم به مردان مسلمان دستور می دهد که دوست دختر نگیرند.(و لا مُتَّخِذی اَخدان)کلمه‏ى «أَخْدانٍ»، جمع «خدن» به معناى دوست و رفیق است، امّا معمولا در مورد کسانى به کار مى‏رود که ارتباط با آنها به صورت پنهانى وبراى امور نامشروع است. (2)

آنچه به نام دوستی در عرف جوامع بشری مشاهده می شود به معنای آزادی در رابطه و بی بند و باری است که در دین مبین اسلام و شرع مقدس هیچ توجیهی برای آن نیامده است و این نوع رابطه با اساس حکمت اخلاق و کمال انسان در تضاد است از این رو، ارتباط دو کودک یا ارتباط تحصیلی یا ارتباط معلم با شاگرد و مانند آن، که برای اهداف خاصی است، نمی تواند از مقوله دوستی دختر و پسر باشد(3).

آسیب شناسی) (PATHOLOGY)= علم بیماری ها و احتمالات(در اصل از واژه ها و اصطلاحات جامعه شناسی و به معنای مطالعة آسیب های وارد شده به جامعه و گروه های انسانی است. شیوع رفتارهایی چون خودکشی، اعتیاد، انحراف اخلاقی، دزدی و…، از انواع آسیب های اجتماعی تلقی می شوند. از همین روی، در دانش جامعه شناسی، کژروی، پدیده های اجتماعی و عللی که موجب آسیب های اجتماعی می شوند، مورد توجه قرار می گیرد و راه حل هایی در جهت پیشگیری از بروز آسیب ها ارائه می شود .(4)

 یکی از روابطی که در اسلام برای آن چارچوب‌های ویژه‌ای تعیین شده، روابط زن و مرد است. این روابط اگر ضابطه نداشته باشد، قطعاً تأثیرات سوئی در جامعه خواهد داشت. قرآن جزئیات حریم‌ها را مشخص کرده است. هر مرد و زنی که قرار است روابط اجتماعی داشته باشد، باید مرزشناس و مرزدار باشد تا در جامعه مشکل ایجاد نکند.بالا رفتن سن ازدواج، سستی اعتقادات و ندانستن احکام الهی، قبح‌شکنی توسط رسانه‌ها، کم شدن عاطفه و محبت در محیط خانواده، و … از جمله عواملی است که باعث ایجاد و شکل گیری رابطه ای نادرست در میان دختران و پسران در جامعه اسلامی شده است. احتیاط ها و توصیه‏هاى دین مبین اسلام، مبنى بر دور نگه‏داشتن و فاصله داشتن دختران و پسران نامحرم از یکدیگر، صرفاً به خاطر حفظ سلامت روحى خود آنان و سلامت اجتماع و پاکى خانواده و عزت و شرف و تعالى آنان است .دختران و پسرانی که به طریق غیر مشروع با فردی از جنس مخالف، رابطة دوستانه برقرار می‌کنند، از جهات مختلف، آسیب می‌بینند.(5)

 

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:42:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بروشور علمی ...
بروشور علمی

معرفی نرم افزار های پر کاربرد

نرم افزار جامع اصول فقه

متن 410 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی در 914 جلد از 240 مؤلف، در موضوع اصول فقه به همراه دسته بندی کتب به صورت گروهی و موضوعی، از جمله مشتمل بر:

58شرح معتبر بر کتاب های اصولی و

12 عنوان اصطلاح ‌نامه فقه ی و اصولی

40 عنوان كتاب «چاپ سنگی» به همراه امكان نمایش تصو یر متن اصلی

ادامه »

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:36:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بروشور علمی ...
بروشور علمی

اهمیت علم وپژوهش در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

مهمتر مسئله علم و تحقیق و پژوهش است…
پول فی نفسه اقتدار نمی‌آورد. آنی که اقتدار می‌آورد، دانش است.

نمیداشت، نمیتوانست در دنیا اینجور زورگوئی بکند و در همه‌ی مسائل عالم دخالت بکند..
ثروت هم اگر به دست می آید از ناحیه علم به دست می آید علم را اهمیت بدهید. اینی که من سالهاست روی مسئله‌ی علم، تحقیق، پژوهش، پیشرفت، نوآوری، شکستن مرزهای علمیِ موجود تکیه میکنم، به خاطر این است. بدون انواع دانش، اقتدار کشور امکانپذیر نیست. دانش اقتدار می‌آورد.(دیدار جمعی از نخبگان علمی کشورششم  آبان 1388)

ادامه »

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:32:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  مصاحبه با استاد محقق و موفق ...
مصاحبه با استاد محقق و موفق

زهرانظری متولد27 اردیبهشت سال1356دیپلم دررشته ی ادبیات وعلوم انسانی موفق به اخذ دیپلم گردید وعلیرغم قبولی درکنکوربارتبه ی بالایی،اماعلاقه تحصیل درعلوم حوزوی ایشان رابه سوی حوزه علمیه سوق داد.لذادرسال76درمدرسه علمیه خاتم الانبیاء(عج)مشغول تحصیل شدند وفضل وکرم الهی باعث شدکه درسال سوم طلبگی همزمان باتحصیل به تدریس هم بپردازنددرسال81موفق به اتمام سطح2شدندوازآنجائیکه خودرادرآموزش وتعلیم سطوح بالاترنیازمندمی دیدنددرسال 86بعدازقبولی درآزمون سطح3(کارشناسی ارشد) مشغول تحصیل درمدرسه علمیه الزهرا(س) شدندوباوجودسختی های مختلف وگوناگون امابه فضل الهی به مدت سه وسال نیم سطح سه را به اتمام رساندم وپایان نامه ی خودراباموضوع راه های جلوگیری ازآسیب های اجتماعی دفاع کرده وتصمیم گرفتندکه آن راتبدیل به کتاب نمایندتاشایدمطالب ومباحثی راگردآوری کرده اندبعدها مورداستفاده دیگران قراربگیردچون قطعایکی ازچیزهایی که بعدازمرگ انسان زنده خواهدماند،اثرمکتوبی است که ازانسان به جای می ماند.امیدوارم که خداوندمتعال به فضل وکرمش به احسن وجه ازهمه قبول فرماید.

معرفی فعالیت ها:

درزمینه ی آموزشی 20سال سابقه ی تدریس درمباحث تفسیروعلوم قرآنی درمدارس علمیه کوثر(س) وخاتم الاوصیاء(عج)

درزمینه ی فرهنگی: 23سال تدریس وتبلیغ وفعالیت فرهنگی درنهادهای مختلف ازجمله بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی موسسات قرآنی کریمه اهل بیت(ع)

درزمینه ی پژوهشی:استادراهنمای تعدادزیادی ازطلاب درمدرسه علمیه کوثر،خاتم الاوصیاء(عج) واستادارزیاب طلاب وعضوشورای علمی پژوهشی مدرسه وارائه ی مقالات مختلف ازجمله مقاله ی پذیرفته شده  درهمایش ملی نمازوامنیت دردانشگاه آزاداسلامی واحدعلی آبادکتول ومقاله ی نقش ولایت درآیات وروایات،مقاله ی تبیین اوضاع سیاسی درزمان امام صادق(ع)

 

انگیزه: قرارگرفتن درمسیرپژوهش وتحقیق کمی سخت است اما سختی دلیل نمیشودکه امری غیرممکناست.امابرای موفقیت بیشتردرامورپژوهشی وتحقیقات علمی بایدمطالعه خودرادرزمینه های مختلف زیادکنیم .نقش مطالعه برای ذهن مامثل ورزش کردن برای جسم ماست بایدسعه ی صدرداشته باشیم وصبوری پیشه کنیم چون موفقیت زمان می بردوقطعاکه طبق سخن پیامبر(ص) “خیرالاعمال اهمزها” بهترین اعمال سخت ترین اعمال است.

جایگاه علم وپژوهش :جایگاه علم وپژوهش بر کسی پوشیده نیست که آنقدر بحث علم وپژوهش در آموزه های دینی ما تاکید شده تا جایی که اولین کلمه واولین جمله ای که از سوی خداوند متعال ورسول خدا (ص)نازل میشود کلمه اقراء است و بحث علم وپژوهشگری را میتوان گفت که مجموعه فعالیت های روشمند وخلاق است وآن هم به منظور توسعه دانشی که در دست داریم و رسیدن به آن فنون جدید وحل مسله مختلف در زمینه های مختلف که یافته های حاصل از آن پژوهش را معمولا به صورت مقاله یا کتاب وامثال این ها میتوانیم منتشر کنیم .پژوهشگر هم می آید به کار های تحقیقاتی خودش مطالعات وسیع می دهد وسعی میکند که در محیط های علمی و کتابخانه ها حضور فعال داشته باشد و با جمع آوری تحقیقات وتحلیل اطلاعات وآماده سازی برای مقالات وکتاب فراهم آورد. جایگاه علم وپژوهش را که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوه بسیار به آن تاکید کرده اند وبیان نمودند:ما باید تمام علوم را خودمان تولید کنیم ومتکی به دیگری نباشیم و هدف از پژوهش دو چیز است:یکی رسیدن به مرجعیت علمی وحضور در جمع سرآمدان علم وفن آوری ودوم حل مسائل کنونی و آینده کشور به طوری که بتوانیم آن مرجعیت علمی جهان را بدست بگیریم وباید به جایی برسیم که اگر در اکناف عالم یک دانشمند بخواهد به فلان نظریه علمی ،نظری و فلسفی دست پیدا کند ناچار باشد که زبان فارسی رو یاد بگیرد .در توحید رهبر قبل از توحید اخلاق دینی وحتی توحید به مباحث اقتصادی توحید به علم و. پژوهش است که این خود نشان دهنده جایگاه علم و پژوهش است .و  با بررسی در سخنان حضرت آقا می بینیم که در اولین سخنرانی که در جمع دانشجویان که در سال1368ایراد فرمودند اشاره به بحث علم و پزوهش دارندوبه این بحث بسیار تاکید می نمایند. ایشان می فرمایند :علم برای یک ملت مهم ترین ابزار آبرو و پیشرفت و اقتدار است پس همین جمله برای ما کفایت می کند که وظیفه یک پژوهشگر خود پژوهش است.همچنین فرمودند: علم و دست برتر علمی  ؛ راز پیشرفت هر کشوری در مسائل اقتصادی و سیاسی  و مسائل نظامی است. بازهم این سخن ایشان نشان دهنده وظیفه یک پژوهشگر و ابزار یک پژوهنده است. که می توان گفت هدف از پژوهش و تحقیق طبق سخن حضرت آقا که فرمودند : علم باید با اخلاق همراه باشد یعنی علم با نیت خالص باشد  دراین صورت وقتی که پژوهش و تحقیق مان با اخلاص ونیت خالص همراه باشد قطع به یقین ما را به صراط مستقیم هدایت می کند. ایشان فرمودند : علم باید با اخلاق و ایمان همراه باشد تابه همان چاله ای که غرب به آن افتاد نیفتیم . یعنی گاهی ممکن است که علم برای اسنان گمراهی و وبال باشد نه بال پرواز. در حالیکه طبق آموزه های دینی تحقیق و پژوهش باید بالی باشد برای پرواز ما. و ایشان فرمودند ونو آوری و ابتکار ،شجاعت علمی ، اعتماد به نفس شخصی و ملی و کار متراکم انبوه ،علاج کار پیشرفت علمی است.

توصیه به طلاب :نوشتن و تلاش در رفع اشکالات نویسندگی و کار متراکم ومطالعه نمودند از جمله توصیه هایی است که ایشان به طلاب نمودند که حتی حرف دل زدن و روی کاغذ آوردند و نترسیدن از نوشتن تا دایره کلمات را در ذهن زیاد نماییم تا بتوانیم مطالب و متن های زیادی را جمع آوری کنیم. تحقیق و پژوهش نبض تپنده تولید و خود کفایی محسوب می گردد. در هر زمینه ایی اگر بخواهیم تولید مان را به ارزش افزوده برسانیم باید تحقیق و پژوهش داشته باشیم چون تحقیق و پزوهش است که می تواند موجب پویایی و تحریک یک جامعه شود واگر نتوانیم در زمینه پژوهش تمرکز کافی داشته باشیم بدون شک حرکت ما در جامعه جهانی به کندی صورت می گیرد و تاکید مقام معظم رهبری بر تحقیق و پزوهش جهت رشد ما در جامعه جهانی است و برای اینکه معضلات و موانع را برطرف نماییم باید نگاه تاثیر گذار و اجرایی به پژوهش داشته باشیم وبرای آن برنامه های اساسی را در نظر بگیریم. توصیه دیگر اینکه پژوهش در علوم دینی که اکثرا طلاب پژوهش هایی که انجام می دهندتا قبل از تحقیقات پایانی که دررابطه با علوم انسانی می نوشتن نویدپژوهش در علوم دینی هم فضیلت  وهم ضرورت محسوب می شود.چون هم بینش ما را افزون می نماید وهم دانش ما را یعنی هم بینش افرین و هم دانش افزا است.  و نکته دیگر اینکه پژوهش اصلا کلید تحول درتربیت است و تربیت قطع به یقین  مقدمه  است بر تعلیم و اگر بخواهیم کلید تربیت را داشته باشیم چیزی جزء پژوهش نیست  و پس تحقیق کردند یک مجاهدت علمی مستمر است که باید تلاش مستمر داشته باشیم و وضعیت نامطلوب به وضعیت مطلوب تغییر دهیم و اینکه بدون پژوهش تصمیم گیری نکنیم و آخرین نکته اینکه هدف پژوهش حل مساله است یعنی با کمک و مدد عطیه ارزشمند عقل که خداوند متعال به همه ما عطا نموده است به حقیقت نزدیک تر شویم و این  میسر نمی شود جز با تحقیق و پژوهش.

 

 

” خدایا چنان کن سرانجام کار         توخشنودباشی ومارستگار”

والسلام علیکم ورحمه الله برکاته

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:26:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  نمایشگاه دستاوردهای طلاب ...
نمایشگاه دستاوردهای طلاب

نمایشگاه دستاورد های طلاب به مناسبت هفته پژوهش

این نمایشگاه در هفته پژوهش و با هدف معرفی آثار پژوهش طلاب و آشنایی طلاب با دستاورد های طلاب فارغ التحصیل و ایجاد انگیزه در طلاب برگزار گردید.

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:25:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  نشست علمی پژوهشی ...
نشست علمی پژوهشی

به گزارش خبر گزاری کوثر از گلستان نشست پژوهشی با موضوع پژوهش “جنبش علمی؛تفکر"در تاریخ 29/9/1399با حضور سکینه حاجی آبادی مدیر مدرسه ی علمیه خاتم الاوصیاء(عج)فاضل آباددر جمع کادر  برگزار گردید.

حاجی آبادی ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش ،روز وحدت حوزه ودانشگاه و میلاد حضرت زینب (س)با استناد به سخن مقام معظم رهبری مدظله العالی گفت:اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد نتیجه اش یک جا ایستادن و در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه شدن است.

وی در خصوص ارزش تفکر بیان کرد.:در آیات وروایات بسیاری تفکر کردن تاکید شده است و یک ساعت تفکر بر هزار سال عبادت برتر دانسته شده است

مدیر مدرسه اذعان کردآموزش وپژوهش محور ایده ی بسیار خوبی است که در سال های اخیر در حوزه های علمیه مطرح شده است زیرا صرف آموزش باعث رشد و ارتقاءطلاب نخواهد شد بلکه پژوهش حس کنجکاوی و پویایی را برای طلاب به ارمغان می آورد. وی در ادامه افزود پژوهش در حوزه های علمیه جایگاه بالای دارد زیرا طلاب باید مسائل دینی را با محوریت پژوهش در جامعه کاربردی نمایند.

حاجی آبادی ضمن اشاره به اینکه دروازه پژوهشگری تفکر است افزود :برای پرورش پژوهشگر تشویق به تفکر در موضوعات مختلف و نوشتن نتیجه تفکر ،تمرین در نویسندگی که یکی از مهارت های پژوهشگری است را در پی دارد.

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:22:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مقاله نویسی ...
کارگاه مقاله نویسی

کار گاه مقاله نویسی (طرح اشراب )در هفته پژوهش با حضور خانم زهره صادقی استاد آموزه 29/9/1399مقاله نویسی برگزار گردید . که در این کارگاه ضمن بررسی موضوعات طلاب و طرح های ارائه شده توسط طلاب به راهنمایی طلاب در رابطه با با طرح های انجام شده پرداخته شد و ایشان اذعان داشتند یک طرح پژوهشی علاوه بر داشتن چکیده و کلید واژه که در واقع شامل موضوع ،هدف ،روش و نتایج تحقیق انجام شده است .

بیان تعریف و تبیین مساله مورد نظر وبیان اهداف و ضرورت تحقیق وکه در واقع  همان بررسی چیستی وچرایی و چگونگی مساله می باشد مورد اهمیت است .

وی افزود بیان ساختار تحقیق از اجزای طرح پژوهشی به شمار می آید چرا که در واقع جوانب تحقیق را در راستای اهداف  بیان میکند. 

 

 

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:21:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سیر مطالعاتی ...
سیر مطالعاتی

سیر مطالعاتی  هسته های پژوهشی در تاریخ 29/9/1399به مناسبت هفته پژوهش وروز پرستار .

در این سیر مطالعاتی به مطالعه متون مربوبط به مسائل اجتماعی و راه حل مسائل ومشکلات پرداخته شد ومورد بحث وبررسی قرار گرفت.

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:20:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  سیر مطالعاتی ...
سیر مطالعاتی

سیر مطالعاتی

با موضوع تحلیل بیانیه گام دوم در تاریخ 25/9/1399 به مناسبت هفته پژوهش در جمع طلاب پایه اول

 

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:19:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  علمی پژوهشی ...
علمی پژوهشی

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)نشست علمی پژوهشی در تاریخ 25/9/1399 به مناسبت هفته پژوهش در جمع طلاب پایه اول  با محوریت بیانیه گام دوم  پیرامون مساله علم وپژوهش  برگزار گردید .

معاون پژوهش مدرسه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته پژوهش خدمت طلاب و پژوهشگران وعلم آموزان  بیان نمودند  تلاش در راه کسب علم و دانش و تحمل سختی  ها ومشقت های این راه و در کنار این ها حفظ ایمان وتوکل برخداوند ،آدمی  را به قله های بلند انسانیت خواهد رساند

وی اذعان داشت کسب علم وعلم آموزی مسئولیت آور است و کسانی که در این راه  قدم بر میدارند مسئول هستند همان گونه که خداوند در آیه 36 سوره مبارکه اسراءمیفرماید:"و لا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصرو الفوادکل اولئک کان عنه مسئولا”

وچیزی را که بدان علم نداری دنبال مکن،زیرا گوش وچشم وقلب ،همه مورد پرسش واقع خواهند شد. البته علم همراه با عمل به این دلیل که چنانچه علمی بدست آوری ولی به آن اعتقاد نداشته باشی به آن عمل نخواهی کرد. ودر اینجا است که اعضا وجوارح مورد پرسش قرار می گیرند.

ایشان در ادامه ضمن معرفی بیانیه گام دوم و تحلیل سرفصل های بیانیه به هدف غائی ونهایی بیانیه مقام معظم رهبری  خطاب به ملت وجوانان که همان ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور وطلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فدااز راه خودسازی وجامعه پردازی و تمدن سازی است  پرداختند .

ایشان در پایان قسمت هایی از پیام مدیریت محترم حوزه های علمیه را برای طلاب قرائت نمودند.

وبه طلاب توصیه نمودند انجام پژوهش و کار های علمی از جمله کار هایی است که هر طلبه باید آن را شعار زندگی خود قرار دهد و خود را محدود به چند کتاب درسی نکند بلکه شعار هر طلبه یک پژوهشگر را با ضمیمه نمودن  با شعار امسال که جنبش علمی نام نهاده شده را باید سر لوحه زندگی خود قرا داد.وبه روز بودن از نظر علمی و پاسخ گویی به شبهات و حل مسائل فقهی و اعتقادی و تفسیری و خانوادگی و کشوری را لازمه زندگی پژوهشگری هر طلبه نامید. همان گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیان داشتند

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:16:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  نشست علمی ...
نشست علمی

نشست علمی پژوهشی اعضای کارگروه علمی مدرسه علمیه  خاتم الاوصیاء(عج)در تاریخ 24/9/1399به مناسبت هفته پژوهش

معاون پژوهش ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش و بیان شعارامسال به نام جنبش علمی ،این نکته که علم وپژوهش زمانی به ثمر خواهد نسشت که کاربردی و عملی شود و به حل مسایل و چالش های گوناگون کمک نماید ان چنان که امیر المومنین علی (علیه السلام)در غررالحکم ودررالکلم فرمودند:زکاة العلم بذله لمستحقه واجهادالنفس فی العمل به:زکات دانش ،آموزش به کسانی که شایسته آنندوکوشش در عمل ب آن است و یا در جایی دیگر در همین کتاب پیرامون علم اندوزی فرمودند:خیر العلم ما نفع “بهترین علم آن است که مفید باشد.

ایشان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با علم بیان داشتند به تاکید مقام معظم رهبری علمی که نافع باشد مفید است و جوانان ما باید سعی نمایند علم نافع تولید نمایند یعنی علمی که با مسائل گوناگون در کشور مواجهه علمی بشود و به حل مسائل و مشکلات کشور کمک نماید ودر واقع این علم است که مهمترین ابزار پیشرفت و اقتدار یک کشور است و جوانان ما با کسب علم وتولید علم و انجام تحقیقات علمی ای که تقلیدی و کورکورانه نبوده باش خواهند توانست موتور پیشرفت دانش کشور را به قله های رفیع سوق دهند.

معاون مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)اذعان نمود:در بیانیه گام دوم در ضمن هفت توصیه پایانی توجه به عنصر علم وپژوهش به عنوان اواین توصیه مقام معظم رهبری دلیلی براهمیت کسب علم و به کار گیری آن است آنچنان که ایشان در این بیانیه فرمودند :دانش،آشکارترین وسیلهی عزت و قدرت یک کشور است.روی دیگر دانایی ،توانایی است.

لذا بیانیه گام دوم چنان نقشه راهی است خطاب به ملت ایران به خصوص بزرگترین ذخایر که همان جوانان متدین و انقلابی هستند که هوشیار باشید ودست از تلاش برندارید و با تمام توان قله های دانش جهان را فتح نمایید ان شاءالله

در پایان نشست علمی پیرامون موضوع همایش مهدویت وولایت با محوریت  بیانیه گام دوم محور های همایش تعیین گردید

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:11:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  نشست علمی پژوهشی ...
نشست علمی پژوهشی

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)میز گرد علمی پژوهشی با موضوع آسیب شناسی روابط دختر وپسر در تاریخ 30/9/1399 به مناسبت هفته پژوهش و سالروز ولادت با برکت حضرت زینب (س)در سیما با حضور اساتید خانم ها  کتولی و سالاری وابری برگزار گردید.

در ابتدا کتولی مشاور مدرسه به تعریف جامعی از رابطه منظور نظر در این میز گرد پرداختند و بیان داشتند به رابطه ای گفته می شود که پسر و دختر با هم رابطه ای صمیمانه و گرم و اغلب پنهانی که احساسات و عواطف طرفین در این ارتباط دخالت جدی داردو در واقع نگاه به این رابطه نگاه پاک انسانی نیست و اکثرا از طریق دیدار های مخفیانه و تلفن و چت ایجاد میشود و چنین رابطه ای معطوف به زمان کنونی نیست بلکه حتی در زمان پیامبر(ص) نیز مطرح بوده آن چنان که خداوند در آیات 5 سوره مائده خطاب به زنان توصیه میکند فردی شایسته همسری است که دوست دختر نداشته باشد و در آیه 25 سوره نساءمی فرماید : و لا متخذات اخدان ودر اینجا خطاب به مردان میکند و توصیه میکند معیار یک همسر شایسته این است که دوست پنهانی و یا همان دوست پسر نداشته باشد . ایشان در ادامه به سه دیدگاه مختلف در مورد رابطه دختر وپسر اشاره فرمودند و دیدگاه افراطیون و تفریطی و معتدلیون را مختصر تو ضیح دادند که دیدگاه اول به دلیل آزادی فراوان ،سبب فساد و بی بند و باری می گردد و دیدگاه دوم نیز آسیب زا است اما دیدگاه سوم در واقع همان دیدگاه اسلام است که برای این رابطه شرط و حدود تعیین نموده .

کتولی افزود عوامل فراوانی از جمله نگاه شهوت آمیز ،با ناز و کرشمه سخن گفتن و تاخیر در ازدواج و عدم توجه خانواده و..بر ایجاد چنین رابطه ای موثر دانستند. و با توضیح هریک زمینه های ایجاد رابطه دختر وپسر را مورد بحث وبررسی قرار دادند.

در ادامه خانم سالاری بحث پیرامون آسیب های ناشی از رابطه ناسالم را مورد بحث وبررسی قرار داده وفرمودند

در رابطه دختر وپسر آسیب های زیادی دو طرف را تهدید می کند از جمله: سرکوب استعدادها ؛افت تحصیلی و یا رکود علمی ،ایجاد روحیه بی اعتمادی ،اضطراب و نگرانی ،افزایش طلاق و فرو پاشی خانواده ،فقدان شناخت درست و واقع بینانه و…

ایشان افزودند یکی از مهمترین مانع از به جریان افتادن صحیح و اصولی نیروهای جسمی و فکری وروحی در جوانان می شود تسلط میل جنسی و عدم کنترل این میل است که موجب می شود تمام فکر و ذهن او را درگیر نماید و از شکوفایی اندیشه و استعدادش کاسته شود ویا اصلا شکوفا نشود و در چنین رابطه ای اگر چه که برخی ادعا دمی کنند با انگیزه ازدواج شکل گرفته اما این فقدان شناخت درست و واقع بینانه مانع گزینش صحیح و دقیق برای شریک آینده زندگی می شود آنچنان که حضرت علی(ع) می فرمایند. حب الشی یعمی و یصم :دوست داشتن چیزی آن هم نا آگاهانه و از سر هیجان و احساسات انسان را کور و کر میکند.

از جمله آسیب های دیگری که در رابطه دختر و پسر  بوجود می آید محرومیت از ازدواج پاک است که در آیات 5 مایده و 25 نساء بیان شد و همچنین افت تحصیلی و رکود علمی از دیگر آسیب های این رابطه کذایی به شمار می رود.

ایشان در ادامه به ایجاد جو بد بینی و که در بین دو نفر بر اثر این رابطه به دست می آید اشاره نمودند و بیان داشتند اغلب این گونه روابط به ازدواج منتهی نمیشود و اگر هم ازداج کنند بعد از مدتی نسبت به هم جو بد بینی و سوءظن آنها سبب از هم پاشیدگی خانواده می شود

در پایان خانم ابری به جمع بندی بحث  پرداختند و بیان داشتند خداوند در آیات سوره قصص در ضمن داستان حضرت موسی و دختران شعیب شرایط و شیوه برخورد با جنس مخالف را به صورت کامل بیان نموده

در این آیات نحوه ی برقراری ارتباط و شرط این ارتباط و چگونگی ارتبار و حتی مکان آن را که چه ویژگی هایی داشسته باشد را بیان داشته و نکاتی که میتوان از آن برداشت نمود به شرح ذیل است

اولین نکته بحث مکانی است که باید در رابطه دختر وپسر رعایت شودو آن مکانی است که رفت و آمد برای عموم آزاد باشد و محل پنهانی نباشد ایشان افزودند البته این رابطه ای که از آن یاد میشود معطوف به رابطه شغلی و یا علمی است نه رابطه عاشقانه وپنهانی و در ادامه اذعان نمودنددر  گفتگوی با جنس مخالف باید حد ومرز این گفتگو رعایت دشود به گونه ای که سخن کوتاه گفته شود آنچنان که در آیه 23 سوره قصص دختران حضرت شعیب در پاسخ به پرسش حضرت موسی  بسیار کوتاه و به دور از ابهام پاسخ دادندقال ما خطبکما قالتا

و نکته بعدی رعایت حیا و عفت است که در رابطه دختر وپسر باید رعایت شود و این نکته که شرم وحیا دو مقوله ی جدا از هم هستند شرم در واقع یک نوع ناتوانی در اظهار وجود و ابراز خود است و حیا کنترل ارادی رفتار به منظور حفظ حریم بین خود ودیگران است. و دختران حضرت شعیب در  این رابطه ای که می شود گفت در واقع برای فعهالیت اجتماعی بود نهایت حیا وعفت را رعایت نمودند آنچنان که در آیه 25 سوره قصص نحوه راه رفتم دختر حضرت شعیب را بیان مینماید

نکته سوم اینکه حضور زن در اجتماع در مواقع ضرورت و در مواقعی که زن سر پرست نداشته باشدبا رعایت حدو مرز اشکالی ندارد.

و توصیه می شود به جوانان که چنانچه شرایط ازدواج برایشان فراهم نبود به خداوند توکل نمایند همچنان که حضرت موسی نیز در قبال کمک به دختران چیزی از آن دو در خواست ننمود و رو به سوی خداوند نمود و فرمود “رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر”

و از دیگر آیاتی که به عنوان راهکار برای حفظ خود  و عدم ارتباط ناسالم بیان گردیده

ایات 30-31 سوره نور است که خداونددر این آیات هم زنا و هم مردان راخطاب قرار داده و فرموده اند غض بصر نمایید و غض بصر هم نگاه خیره گونه منظور است . که توصیه شده نگاه خود را کنترل نمایید و آیه 32 سوره احزاب نیز طریقه سخن گفتن در هنگاه ارتباط با مرد بیان گردیده که فرموده “فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض"که در این آیات علاوه بر اینکه خداوند نهی نموده از سخن گفتن با صدای نازک ونرم ویاهمان ناز وکرشمه سخن وگفتن  را کار سخن متعارف یعنی قولا معروفا را بیان نموده است

موضوعات: پژوهشی, علمی, فعالیت های پژوهشی, شرکت در جشنواره ها
 [ 10:08:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  دلنوشته های شرکت کنندگان در مسابقه ...
دلنوشته های شرکت کنندگان در مسابقه

سردار عزیزم
حاجی از آن زمان که به آسمان رفتی
جهان دیگر حال خوشی ندارد
هرروز درجه تبش بالاتر می‌رود
به گمانم دلتنگی و دوری تو برایش سخت است جهان بعد از رفتن تو سخت خواستارصاحب و مولایش حضرت بقیة‌الله شده است
یکسال است که سیدعلی یاور ندارد
یکسال است که علی اکبر سیدعلی اورا تنها گذاشته است…
درنبودت سیدعلی تنهاتر شد ..همه ماهستیم اما هیچکس برای سیدعلی حاج قاسم نمیشود
بعدازتو انگار همه چی تغییر کرده است..
یکسال از رفتنت میگذرد…
درنبود تو انگار همه ما یتیم شدیم
قهرمان ملت ایران بعدازعمری رشادت و دلاوری و شب بیداری حالا خیلی آرام چشم های مهربانش را روی هم گذاشته و خوابیده است
سردارم بیا و دل های بیقرارمان را آرام کن پشتمان به بودنت گرم بود اما حالا….
سردار حال خوشی نداریم
برایمان دعا کن که دعایِ تو
سبب روشنی این راهِ پر پیچ و خم
و مبهم است..:)
در غم شمـا نہ‌ خاڪ سرد بود تـا آرام شویم و نہ یادتان در خاطرمان کمـرنگ
شڪ ندارم تا زنده ایم قسمتۍ از قلبمان
را بہ نامت زده انـد…
بیا و پایان کرونا را اعلام کن …
سربازانت در بیمارستان ها خسته تراز همیشه اند ….
بیا و برایشان پدری کن …بیا و مرحم قلب های شکسته شان باش …
بیا و دست نوازش برسرشان بکش و آرامشان کن
سردارم ماهنوز منتقم خونت هستیم ..
به آبروی مادرم زهرا(س) قسم ما فرزندانت تا انتقام خونت را از یزیدیان نگیریم لحظه ای آرام نمیشویم
تا جان در بدن داریم راهت را ادامه میدهیم و این را بدان پرچم حاج قاسم تا ابد ویک روز بالاست
حاج‌قاسم بہ خدا بگو اگر لیاقت هم نداریم بہ دل تنگمان براے تو ما را ببخشد و بطلبد

ادامه »

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:05:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  دلنوشته های شرکت کنندگان در مسابقه وبلاگ نویسی به سردار ...
دلنوشته های شرکت کنندگان در مسابقه وبلاگ نویسی به سردار

یا زهرا, [۲۸.۱۲.۲۰ ۱۵:۱۲]
یا زهرا:
یا زهرا:


????????????
یادم می آید زمانی را که مُهر وفاداری ات را به نامه ی زندگی فشردی و نگاره ای از اللّه اکبر در آن نمایان شد .نامه ای ماندگار از شجاعت حسینی ات که می رساند پیام عشق را به جای جای جهان و تو زندگی ات را با خلوصی باور شده آغاز کردی و با دستان همواره پاکت ،چراغ زندگی را به خاموشی سپردی .???
ای سردار دل ها؛تو همانی بودی و هستی که در دل های عاشق ،خانه ای از عشق را به یادگار گذاشته ای . تو همانی هستی که سرمای بهمن زندگی به خاطر همسفر شدن با تو لحظه شماری می کرد و زمانی هم آمد که با صدایی دلنشین، او را صدا زدی و با یکدیگر به دیدار حق گام نهادید.???
ایران با تو رنگ و بوی صداقت را چشیده بود و کلاهی از سعادت را عاشقانه به دستش می گرفت و توخانه ی امیدمان را روشن کردی و ابرهای رعد زده ی غرب را همچون روشنایی مِهر از دیدگان مردم نگاه داشتی و تو بودی که در گام به گام زندگیت خار غم ایران را در زیر کفش های آهنین ،نقش بر زمین کردی. آری؛و زمانی هم شد که در غایت سرمای بهمن، رنگ سرخ شهادت را از صحنه گیتی نظاره کردی و عاشقانه به استقبالش رفتی.???
در آخر، صبح دمی‌آمد و گواهی وفا مندی ات را به دست گرفتیم که با خون عشق آغشته ای نوشته بود« برای شهید شدن باید شهید بود» به ناگاه ابرهای غمزده ایران، شروع به باریدن کرد و صحنه ای از شکوهت را برایمان یادآور شد؛ یادآور شد رسالتت را که همچون پیامبری آمدی و دفتر حیات را با صفحه‌ای خونین که تکه‌ای از آن با تیغ برنده دشمن، آلوده شده بود به دستان خاموشی سپردی .??
ما نیز این نامه را نخوانده نگذاشتیم؛ قیام‌های مودّت مردم در روزهای متوالی همواره میدان دشمن را احاطه کرده بود و اخبار جهان، تنها تو بودی و صحنه های ماندگار از وحدت …از صدای شهادت تو بود که پیر و جوان و مؤمن و کافر به پا خاستند و چه بسا دلهایی که از رسالت تو به اسلام گرویدند و قیام حسینی تورا وسعت دادند…???
آری؛تو توانستی پیام اللّه اکبر را جامهٔ حقیقت بپوشانی و باری دیگر، وحدت را همچون بارانی به وسعت ایران، ببارانی به دلهای از کینه پر شده و دستان مسلمین را به یکدیگر پیوند بزنی . ???
دوستت داریم آن گونه که تو با اشتیاقی وصف ناپذیر، میزبان شهادت شدی و آن زمان،زبان زمستان را شاعر کردی که میگفت:«
? ای آنکه در این لحظه در آغوش خدایی
تو پرتوِ نورانی بزم شهدایی
ای جوهرهٔ ناب وجودت صدف یار سردار! بفرما که چنین خوب چرایی?!?
????????????????????????????????????فرستاده شده از الناز جوادی 

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
 [ 10:00:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)تسلیت باد ...
شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)تسلیت باد
موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[دوشنبه 1399-10-08] [ 01:33:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت