علمی پژوهشی

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)نشست علمی پژوهشی در تاریخ 25/9/1399 به مناسبت هفته پژوهش در جمع طلاب پایه اول  با محوریت بیانیه گام دوم  پیرامون مساله علم وپژوهش  برگزار گردید .

معاون پژوهش مدرسه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته پژوهش خدمت طلاب و پژوهشگران وعلم آموزان  بیان نمودند  تلاش در راه کسب علم و دانش و تحمل سختی  ها ومشقت های این راه و در کنار این ها حفظ ایمان وتوکل برخداوند ،آدمی  را به قله های بلند انسانیت خواهد رساند

وی اذعان داشت کسب علم وعلم آموزی مسئولیت آور است و کسانی که در این راه  قدم بر میدارند مسئول هستند همان گونه که خداوند در آیه 36 سوره مبارکه اسراءمیفرماید:"و لا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصرو الفوادکل اولئک کان عنه مسئولا”

وچیزی را که بدان علم نداری دنبال مکن،زیرا گوش وچشم وقلب ،همه مورد پرسش واقع خواهند شد. البته علم همراه با عمل به این دلیل که چنانچه علمی بدست آوری ولی به آن اعتقاد نداشته باشی به آن عمل نخواهی کرد. ودر اینجا است که اعضا وجوارح مورد پرسش قرار می گیرند.

ایشان در ادامه ضمن معرفی بیانیه گام دوم و تحلیل سرفصل های بیانیه به هدف غائی ونهایی بیانیه مقام معظم رهبری  خطاب به ملت وجوانان که همان ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور وطلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فدااز راه خودسازی وجامعه پردازی و تمدن سازی است  پرداختند .

ایشان در پایان قسمت هایی از پیام مدیریت محترم حوزه های علمیه را برای طلاب قرائت نمودند.

وبه طلاب توصیه نمودند انجام پژوهش و کار های علمی از جمله کار هایی است که هر طلبه باید آن را شعار زندگی خود قرار دهد و خود را محدود به چند کتاب درسی نکند بلکه شعار هر طلبه یک پژوهشگر را با ضمیمه نمودن  با شعار امسال که جنبش علمی نام نهاده شده را باید سر لوحه زندگی خود قرا داد.وبه روز بودن از نظر علمی و پاسخ گویی به شبهات و حل مسائل فقهی و اعتقادی و تفسیری و خانوادگی و کشوری را لازمه زندگی پژوهشگری هر طلبه نامید. همان گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیان داشتند

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[سه شنبه 1399-10-09] [ 10:16:00 ق.ظ ]