خاتم الاوصیا (عج) فاضل آباد


 
  نشست سبک زندگی ائمه ...
نشست سبک زندگی ائمه

در این نشست که با هدف آشنایی با سبک وسیره زندگی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)وتاثیر شناخت ائمه بر زندگی افراد جامعه در تاریخ 1398/4/16بر گزار گردید.سخنران جلسه خانم طیبه تجری ضمن عرض تبریک وتهنیت به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) وبرادر گرامیشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)وبزرگداشت دهه کرامت به ارزش وجودی ونقش آفرین ولایت پذیری اشاره نمودند .وبیان داشتند در کتاب عیون الاخبار الرضا وارد شده زمانی که حضرت به طرف مرو حرکت می کردند مردم مشتاق از ایشان خواستند که به آنه جمله بگویند ایشان حدیث سلسله الذهب را قرائت نمودند وفرمودند من از پدرم وپدرم از پدرانشان از حضرت رسول (ص)وپیامبر از جبرئیل وجبرئیل از خداوند این حدیث را فرموده اند :لا اله الا الله حسنی فمن دخل حسنی امن من عذابی …یعنی هر کس وارد این قلعه شود از عذاب الهی در امان خواهد بود

موضوعات: ائمه شناسی, فعالیت های پژوهشی
[چهارشنبه 1398-05-02] [ 08:16:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  گریه جانسوز دو برادر و راز گریه عباس (علیه السلام) : ...

بعضی نقل کرده اند ، وقتی که امام حسین (علیه السلام) به بالین عباس( علیه السلام) آمد ، عباس (علیه السلام) لحظات عمر را می پیمود . امام حسین (علیه السلام) روی خاک زمین نشست و سر پرخون برادرش عباس (علیه السلام) را بر دامن گرفت ، خون چشمهای عباس عباس (علیه السلام) را پاک کرد، ودر این هنگام عباس (علیه السلام) گریه می کرد . امام حسین (علیه السلام) فرمود :

« ما یُبکیِکَ یا اَبَاالفَضلِ ؛ ای ابوالفضل علت گریه ات چیست؟ » حضرت عباس (علیه السلام)عرض کرد : « برادرم ! وای نورچشمانم ، چگونه گریه نکنم که شخصی مثل تو به بالینم آمده و سرم را از خاک برداشته ، ولی بعد از ساعتی چه کسی سر تو را از روی خاک بلند می کند ؟ »

  امام حسین (علیه السلام) همچنان در بالین عباس ( علیه السلام) نشسه بود . ناگاه عباس (علیه السلام) آه بلند و جانسوزی کشید ، و روح پاکش به سوی بهشت پرواز کرد . امام حسین (علیه السلام) با صدای بلند مانند شیون صدا زد : « وا اَخاهُ! واعبَِاساهُ ؛ ای وای برادرم ! ای وای عباسم.» 1

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- محمد ، محمدی اشتهاردی ، پرچمدار نینوا ( تحلیل زندگانی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام) ، صص185-184

موضوعات: ائمه شناسی
[چهارشنبه 1394-08-20] [ 09:03:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  گفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله ) ، حضرت زهرا ( سلام الله علیها) و امامان در شأن عباس (علیه السلام) : ...

1- سخن پیامبر (ص) به عباس (ع) ؛ در یکی از رویاهای صادقانه آمده ، پیامبر (ص) به عباس (ع) فرمود: « خداوند چشمت را روشن گرداند ، تو باب الحوایج هستیی ، ازهر که خواستی شفاعت کن ».

2- گفتار حضرت علی (ع)  : « عباس (ع) در پیشگاه خداوند دارای مقام بسیار ارجمندی است ، خداوند بجای دو دست ( که در عاشورا فدا کرد ) دوبال به او می دهد و او با آن دو بال همچون جعفر طیّار ، در فضای بهشت همراه فرشتگان پرواز می کند .

3- گفتار حضرت زهرا (س) : ای امیرالمومنان (ع) ! دو دست بریده ی پسرم عباس (ع) برای ما در مورد مقام شفاعت کافی است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

محمد ، محمدی اشتهاردی ، پرچمدار نینوا ( تحلیل زندگانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، صص47-45

موضوعات: ائمه شناسی
[سه شنبه 1394-08-19] [ 08:16:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت