خاتم الاوصیا (عج) فاضل آباد


 
  چکیده: ...

چکیده آمیزه ای از طرح موضوع ، ضرورت موضوع ، کلیات مطالب و نتایج تحقیق است . نویسنده اثر علمی ، خلاصه و چکیده ای از مجموعه مباحث را در پایان اثر خود حداکثر در دو یا سه صفحه تنظیم می کند .

به طوری که خواننده با مسئله ، طرح ، نظریات ، سیر بحث و کلیات آن و همچنین نتیجه گیریو نظر صاحب اثر آشنا شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اداره کل سازمان امور پژوهشی عممی ، سرمه اندیشه ، ص79

موضوعات: پژوهشی
[یکشنبه 1394-08-24] [ 12:26:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نکات بسیار مهم در استفاده از منابع : ...

1- تناسب مطالب منبع با موضوعات تحقیق ؛

2- دست اول بودن منبع ؛

3- چاپ جدید با اضافات و تجدید نظر ؛

4- تازگی مطالب ؛

5- وجود معیارهای علمی همچون آمار و ارقام و جداول و نمودارها ؛

6- داشتن فهرست های موضوعی ، اعلام و واژگان ؛

7- دقت نویسنده در استنادات و ادبیات روان ؛

8- اعتبار و شهرت نویسنده و …  .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اداره کل ساماندهی امور پژوهشی عمومی ، سرمه اندیشه ( آنچه که باید یک پژوهشگر از پژوهش بداند )، ص57

موضوعات: پژوهشی
 [ 10:13:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  فرایند کلی یک مسئله پژوهش محور : ...

الف- راه های دستیابی به مسئله ؛            

ب- توجه به عناصر مهم در مسئه یابی ؛

ج- تبارشناسی مسئله ؛

د- اقسام مسئله ؛

ه- طرح مسئله ؛

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همان ، صص34-31

موضوعات: پژوهشی
[شنبه 1394-08-23] [ 01:02:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اصول مشترک تحقیق گروهی : ...

1- برخورداری از هدف مشترک برای همه ی اعضا؛

2- تقلید همه اعضاء به  طرح تحقیق ؛

3- عمل به وظایف محوله؛

4- روش مندی مناسب برای گردآوری اطلاعات ؛

5- بکارگیری فنون و مهارت های خاص برای دستیابی به هدف ؛

6- مشورت و تبادل افکار ؛

7- پرهیز از خودآرایی و اعمال سلیقه شخصی ،

8- هماهنگی نهایی و تدوین پایانی با قلم واحد؛

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اداره کل ساماندهی امور پژوهشی عمومی ، سرمه اندیشه ( آنچه باید یک پژوهشگر از پژوهش بداند ) ، صص 25-24

موضوعات: پژوهشی
 [ 12:56:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  گریه جانسوز دو برادر و راز گریه عباس (علیه السلام) : ...

بعضی نقل کرده اند ، وقتی که امام حسین (علیه السلام) به بالین عباس( علیه السلام) آمد ، عباس (علیه السلام) لحظات عمر را می پیمود . امام حسین (علیه السلام) روی خاک زمین نشست و سر پرخون برادرش عباس (علیه السلام) را بر دامن گرفت ، خون چشمهای عباس عباس (علیه السلام) را پاک کرد، ودر این هنگام عباس (علیه السلام) گریه می کرد . امام حسین (علیه السلام) فرمود :

« ما یُبکیِکَ یا اَبَاالفَضلِ ؛ ای ابوالفضل علت گریه ات چیست؟ » حضرت عباس (علیه السلام)عرض کرد : « برادرم ! وای نورچشمانم ، چگونه گریه نکنم که شخصی مثل تو به بالینم آمده و سرم را از خاک برداشته ، ولی بعد از ساعتی چه کسی سر تو را از روی خاک بلند می کند ؟ »

  امام حسین (علیه السلام) همچنان در بالین عباس ( علیه السلام) نشسه بود . ناگاه عباس (علیه السلام) آه بلند و جانسوزی کشید ، و روح پاکش به سوی بهشت پرواز کرد . امام حسین (علیه السلام) با صدای بلند مانند شیون صدا زد : « وا اَخاهُ! واعبَِاساهُ ؛ ای وای برادرم ! ای وای عباسم.» 1

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- محمد ، محمدی اشتهاردی ، پرچمدار نینوا ( تحلیل زندگانی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام) ، صص185-184

موضوعات: ائمه شناسی
[چهارشنبه 1394-08-20] [ 09:03:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  گفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله ) ، حضرت زهرا ( سلام الله علیها) و امامان در شأن عباس (علیه السلام) : ...

1- سخن پیامبر (ص) به عباس (ع) ؛ در یکی از رویاهای صادقانه آمده ، پیامبر (ص) به عباس (ع) فرمود: « خداوند چشمت را روشن گرداند ، تو باب الحوایج هستیی ، ازهر که خواستی شفاعت کن ».

2- گفتار حضرت علی (ع)  : « عباس (ع) در پیشگاه خداوند دارای مقام بسیار ارجمندی است ، خداوند بجای دو دست ( که در عاشورا فدا کرد ) دوبال به او می دهد و او با آن دو بال همچون جعفر طیّار ، در فضای بهشت همراه فرشتگان پرواز می کند .

3- گفتار حضرت زهرا (س) : ای امیرالمومنان (ع) ! دو دست بریده ی پسرم عباس (ع) برای ما در مورد مقام شفاعت کافی است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

محمد ، محمدی اشتهاردی ، پرچمدار نینوا ( تحلیل زندگانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، صص47-45

موضوعات: ائمه شناسی
[سه شنبه 1394-08-19] [ 08:16:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  پرچمدار نینوا ...

ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس                                                ای نور دل حیدر، شمع شهدا عباس

از دست غم دوران من رو به تو آوردم                                          دست من بی کس گیر از بهر خدا عباس

شرح لقب های مذکور به طور اختصار :

1- قمر بنی هاشم ؛           2- باب الحوائج ؛            3- الشهید ؛           4- عبد الح ؛             5- أَبُوالقریه ، سقا و ساقی تشنگان ؛         

6- المستجار (پناهگاه)             7- فرمانده لشکر ؛                     8- حامی و محامی ؛         9- فادی ؛              10- مُوثِر: ایثارگر ؛

11- سردار پیشتاز سپاه              12- پرچمدار ؛              13- پشتیبان ولایت و امامت               14- بطل علقمی (قهرمان نهر علقمه)؛1

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- محمد ، محمدی اشتهاردی ، پرچمدار نینوا ( تحلیل زندگانی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) ، ص64

2-

موضوعات: پژوهشی, علمی
[دوشنبه 1394-08-18] [ 01:01:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بایسته های علمی پژوهشگر ...

تحقیق همان « رویارویی حقیقت جویانه با واقعیت ها » در عرصه تکوین و « رتهیابی به محضر حقایق » در قلمرو تشریع است ، زیرا دین ، مجموعه ای از اعلام « بودها و نبودها ، هست ها و نیست ها » و ابلاغ « باید ها و نبایدهاو شایدها و نشایدها» است.

بایسته ها پژوهشگر : الف) علمی :1- برخورداری از اطلاعات عمومی متناسب با موضوع تحقیق ؛

2- قدرت شناسایی منابع و توان تتبع در آنها؛                   3- توان گردآوری داده ها و درک و تحلیل و تبدیل آنها به یافته ها ؛

ب) اخلاقی : 1- تقوای علمی و پرهیز از کتابسازی و رعایت ادب قلم ؛

2- برخورداری از روحیه تحقیق و اشتیاق به کاوش و پژوهش؛                            3- کنجکاوی و شک گرایی ؛

4- اعتدال فکری و علمی ؛                               5- دقت و تیزبینی ؛                         6- برخورداری  از روحیه حق پذیری و واقع نگری ؛

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- مجید حیدری ، درسنامه پژوهش ، صص18-17

موضوعات: پژوهشی
[یکشنبه 1394-08-17] [ 12:38:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  به اعتبار نتایج تحقیق ...

1.پزوهش های کیفی مانند بررسی شعائر ورفتارهای یک فرقه درساخت های روان شناسی ومردم شناسی

2.پزوهش کمی بااستفاده ازامار وابزار اندازه گیری

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1394-08-11] [ 09:26:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  تعریف پژوهش ...

پزوهش به معنای یک جستجوی روشمند است وبه فعالیت های جستجوگرانه ای گفته میشود که درپی برخورد بایک مشکل یا مسئله انجام میشود وبرای دستیابی به دانش ویافته های جدید است

موضوعات: بدون موضوع
 [ 09:19:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  انواع روش های پژوهشی ...

1.روش کتابخانه ای  استادی

2.روش تجربی

3.روش توصیفی

4.روش تبیینی

5.روش عقلی

6.روش نقلی

7.روش تحلیلی

8.روش تاریخی

9.روش تطبیقی

10.روش تحلیل محتوا

موضوعات: بدون موضوع
 [ 09:15:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  انواع سوالات درتحقیق ...

1. سوال کاربردی

2. سوال تفسیری

3. سوال حافظه ای

4.سوال ترکیبی

5.سوال ترکیبی

6.سوال ارزشیابی

موضوعات: بدون موضوع
 [ 09:12:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  راه های دست یابی به مسئله ...

1. مراجعه به ذهن خود محقق                                                                                                                           

2.مراجعه به اهل تخصص وکارشناسان هررشته

3.مراجعه به متون عتمی ومجلات تخصصی

4.مراجعه به مراکزپزوهشی

5.تامل درمسائل وشرایط اجتماعی

6. مراجعه به منابع اطلاع رسانی ومنابع الترونیک (نمایه ها،سایت ها،کتابنامه ها،پایان نامه ها،چکیده هاو…)

7.فراخوان مقاله ها

8.مراجعه به اساتید راهنما

موضوعات: بدون موضوع
 [ 09:03:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  شرایط انتخاب موضوع ...

1.متناسب بودن با توانایی دنش ومهارت پژوهشگر                                                                                                           2.نو،بدیع بودن وغیرتکراری بودن                                                                                                                               3.معین ومشخص بودن،دارای حدومرزیوبدون وابهام بودن (کتی نباشد،بلکه جزیی باشدمانند نماز،شفاعت،شیعه)                         4. مورد علاقه وتمایل پزوهشگر وهمسو بانیازش بودن                                                                                                     5.متناسب با امکانات وشرایط زمان مناسب بوده ودسترسی به منابع واسناد وجود داشته باشد                                                     6.برخورداری ازقابلیت پژوهش ،(ماوای طبیعی را نمیتوان  باروش های تجربی پزوهش کرد )واطمینان نسبی به موفقیت امیز بودن ان                                                                                                                                                                  7.برخورداری ازاهمیت واولویت (ارزش وثمره داشته باشد)

موضوعات: بدون موضوع
 [ 08:51:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  اهداف پژوش ...

به اعتبار هدف                                                                                                                                                          1.پژوش های بنیادی. دراین تحقیق به دنبال تامین وتولید دانش وارایه ی نظریه نوین هستیم ومی خواهیم ماهیت پدید ه ها راکشف کنیم این پژوهش ها به منظورتوسعه ی مجموعه دانسته های موجود درباره ی اصول وقوانین علمی انجام میگیرد                          2.پژوهش های کاربردی. پژوهشی که براساس اصول و فرضیه ها برای دست یابی به هدفی خاص انجام میگیرد وبا هدف کاربردی کردن علم ودانش برای حل مسایل ومشکلات علمی کاربرد فوری وعلمی دارد                                                                      3.توسعه ای. کاربرد سازمان یافته ی دانش یا دستاوردهای اصیل پژوهش های پیشین برای تولید ابزار ودستگاه یا به روش های سودمند

موضوعات: بدون موضوع
 [ 08:33:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت