نشست

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء (عج) نشست علمی با موضوع جهاد زن و شیوه های رفتاری او در خانواده با سخنرانی خان کتولی در تاریخ 20/11/1399 با حضور طلاب برزگزار گردید.

کتولی گفت : خانواده موثرترین عنصر تاثیر گذار در جامعه و سرنوشت افراد محسوب می شود که در این میان نباید از نقش زن غافل بود چرا که هسته مرکزی خانواده است که نه تنها می تواند با رفتار وکردار خویش فرزندان و همسر خود را موفق کند بلکه میتواند با تربیت آنان جامعه را به کمال مطلوب برساند

ایشان افزود چنانچه زنان خود را موظف بدانند و به وظیفه مادری و همسری خود به طور کامل واقف باشند و جامه عمل بپوشانند و از زیر بار مسولیت خطیر مادری شانه خالی ننمایند جهادی بزرگ نموده اند که اجر بسیاری دارد.

کتولی اذعان نمود اگر یک زن بخواهد با رفتارش بر روی اعضای خانواده تاثیر گذار باشد باید برای تربیت ابتدا از خود شروع کن و با طی مراحل خودشناسی و خداشناسی و مردم شناسی سعی در تربیت فرزندان نماتید. و در واقع این آن چیزی است که زنان جامعه ما از آن به طور کلی غافل شده اند و همین غفلت ها باعث شده خانواده ها با چالش مواجهه شوند که یکی از آن چالش ها تاثیرات سوء تبلیغات دشمن بر روی سبک زندگی ایرانیان است . کتولی اذعان نمود دشمن به طرز مرموزانه ای نقش حساس و حیاتی زن را ربوده است به نحوی  که نقش مادری و همسر داری زن را پست انگاشته و در مقابل داشتن اشتغال و یا سمت در جامعه را به بهانه حمایت ار حقوق زن برجسته نموده اند .

کتولی ادامه داد: این زن است که با رفتار و تصمیمات درست و عشوه گری برای همسر خود میتواند مرد را از گرفتاری در شهوات و چشم چرانی و بروز رفتار زشت و ناپسند نجات دهد و مرد را مقتدر سازد و با اخلاق سازنده همسر و فرزندان خود را سعادتمند نماید.

کتولی در پایان افزود هر زنی با تحمل و ریاضت کشیدن در جهت کنترل رفتار خود و مبارزه با نفسانیات از جمله تحمل مشقت های بارداری و تربیت فرزندان و تمکین از شوهر می تواند تاثیر فراوانی بر افراد بگذارد ایشان خاطر نشان ساخت قناعت نیز از جمله رفتار هایی است که یک زن می تواند در سلامت روانی خانوداه نقش آفرینی نماید و کار های خویش را در جهت رضای خداوند جهت دار کند .

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[یکشنبه 1399-11-26] [ 08:56:00 ق.ظ ]