کرسی آزاد اندیشی

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) کرسی آزاد اندیشی با موضوع تحلیل بر پروژه تغییر از طریق صندوق های رای  فرصت ها  یا تهدید ها ؟در تاریخ 10/3/1400در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) در جمع طلاب ، مبلغین،هسته های پژوهشی ،کانون  و کادر مدرسه برگزار گردید.

پیامبر اکرم (ص) برای احیای ارزشهایی که نیازمند ضمانت اجرایی هستند تشکیل حکومت دادند و یکی از آن ارزش ها اجرای امر به معروف ونهی از منکر بود . امروز ه معروفی که مورد بحث است شرکت در انتخابات است که عمل به آن نشانگر قدرت سیاسی کشور است. و دشمن دست از دسیسه های خویش برای بی تفاوت جلوه دادند انتخابات در اذهان ملت نمی کشدزیرا دشمن خوب می داند مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام در دنیا می‌شودپس وظیفه ما در این برهه حساس تلاش مضاعف در جهت تبلیغ و رفع شبهات و همچنین دعوت به مشارکت حداکثری است .

در واقع دشمنان داخلی و خارجی در دراز مدت نقشه های فراوانی برای براندازی نظام کشیده اند که در زمان های حساسی از جمله انتخابات آن ها را به وهله عمل برسانند با نزدیکتر شدن به روزهای پایانی انتخابات سیل عظیمی از شبهات و تبلیغات سوء از طریق فضای مجازی و رسانه های مختلف بر علیه انتخابات به راه می افتد که باید با هوشیاری و یاری از اساتید اهل فن ؛عمل نموده و بصیرت افزایی و روشن گری صورت بپذیرد و نقش مهم ملت برای  شرکت در انتخابات به روشنی برای افراد باز گو شود. پس وظیفه انسانی ایجاب میکند به عنوان یک فرد انقلابی و مسئول ابتدا دشمن شناسی کنم و بعد احساس تکلیف کنم و برخود واجب کنم و در نهایت وارد میدان عمل شوم. پس می توان گفت انتخابات فرصتی برای ایجاد همبستگی و وحدت در جهت رفع مشکلات و تعیین سرنوشت به حساب می  آید .

مسائل و شبهات زیادی از باب حضور در انتخابات وجود دارد و افراد بسیاری معتقدند که با رای دادن نه تنها گره از مشکلات باز نمی شود بلکه مهر تاییدی برخطای دولت مردان و  ادامه روند مشکلات اقتصادی ،معیشتی ،راند خواری و انواع فساد خواهیم بود در حالیکه در صورت عدم شرکت در انتخابات در واقع به نوعی اعتراض خود را نسبت به وضع نا به سامان جامعه و قشر محروم اعلام خواهیم نمود.

واقعیت امر این است که  در جریان انقلاب معطوف نمودن اذهان و افکار ملت به نقش و اساس دو وجود حائز اهمیت است یکی وجودیت انقلاب اسلامی است دوم وجودیت نظام اداری تابع انقلاب و یا همان نظام جمهوری اسلامی که اولی زیر نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است منتها وجود دوم را طبق آنچه در قانون اساسی بیان گردیده با تعیین ملت در انتخابات است که موجودیت می یابد.لذا طرح شبهاتی از جمله عدم تاثیر رای ملت در انتخابات برای مشوش نمودن اذهان و افکار مردم است چراکه دشمن خیلی خوب میداند حضور ملت پای صندوق های رای همان تایید آرمان های بزرگ انقلاب است بر همین اساس باید بین حرکت انقلابی و جمهوری اسلامی موازنه سازی صورت پذیرد و این یعنی اقتدار ملی و بین المللی همان چیزی که دشمن از آن واهمه دارد.ملت ایران باید هوشیارانه عمل کند و بداند وجود اقتدر است که امنیت و آرامش را به دنیال دارد و وجود این امنیت و آرامش وابسته به انتخاب خود اوست.

یکی از شبهاتی که ذهن افراد  را درگیر می سازد و باعث می شود انتخابات را نوعی تهدید برای کشور  محسوب کنند صحت و وااقعیت داشتن شبهاتی  از جمله فرمایشی بودن انتخابات است که چنین افرادی  معتقدند چه در صحنه انتخابات حضور داشته باشند وچه حضور نداشته باشند فردی را که از قبل تعیین نموده باشند روی کار خواهد آمد .پس شرکت در انتخابات نه تنها تاثیری در تعیین فرد اصلح ندارد بلکه تهدید ی در جهت رسیدن به اهداف خود به شمار آید.

توجه به این نکته مهم است که اولین راهبرد دشمن راه اندازی سرویس های عملیات روانی در جهت عدم شرکت ملت در انتخابات  است و به نوعی قصد وارونه نمایی کردن دارد که نیرو های کار آمد ،انقلابی و مبلغین باید دسیسه های  دشمن را به موقع شناسایی و بر ملا سازند و با قول لین افراد را به شرکت در انتخابات و حضور آگاهانه تشویق نمایند. تا فردی را انتخاب نمایند که اصلح وشایسته برای اداره کشور و پایبند به آرمان های انقلاب و قدر دان خون شهدا باشد و دولت را اسلامی کند تا به اهداف انقلاب برسد .

انتخابات فرصتی برای استحکام پایه‌های نظام است واین مهم تنها با حضور گسترده مردم در انتخابات میسر می شود. انتخابات پرشور در امنیت داخلی منطقه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت لذا تنگناهای معیشتی نباید ما را از اصل انتخابات مایوس کند بلکه انتخابات پرشور پشتوانه نظام و انقلاب است.

همه مردم در سرنوشت کشور خود موثر هستند زیراکه رای افراد در پای صندوق های رای بسیار تاثیرگذار در نحوه مدیریت کشور و شهرها و  روستاها است. همه تشکل ها و مجامع تبلیغی و حوزوی باید  در این شرایط حساس مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنند زیراکه توسعه همه جانبه کشور با مشارکت حداکثری در این عرصه سیاسی مهم رخ می دهد. حضور در انتخابات، نشان از مقبولیت و همراهی مردم با این نظام اسلامی است و دشمنان را ناامید می کند. در واقع مبلغین  در جامعه اسلامی در بین مردم از اعتماد بالایی برخوردار هستند و بر همین اساس ضروری است تا از نقش تاثیرگذار این قشر برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح بیشترین بهره را برد تا آنها به بسیاری از سوالات افراد در خصوص چرایی حضور در پای صندوق های رای پاسخ دهند و در انتخاب فرد اصلاح به افراد کمک کنند.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب :

کرسی آزاد اندیشی
کرسی آزاد اندیشی
موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[سه شنبه 1400-04-01] [ 08:32:00 ق.ظ ]