افتتاحیه سال تحصیلی1400-1401

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف)،نشست علمی پژوهشی به مناسبت آغاز سال تحصیلی با موضوع “ارزش و جایگاه علم آموزی در اسلام” با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی قنبری در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  فاضل آباد استان گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری  ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) آغاز سال تحصیلی را گرامی داشت و افزود: علم مفید برای اهل تقوا با علم مفید برای انسان های دیگر متفاوت است زیرا علم اهل تقوا افزایش معنویت و رسیدن به درجات عالی را در پی دارد.

امام جمعه شهر فاضل آباد با استناد به حدیث امام صادق (علیه السلام) اشاره‌کرد: علم مفید، علمی ایست که باعث خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و آسیب شناسی شده و این چهار رکن، شاخصه های رسیدن به رشد و تعالی را برای انسان فراهم می کند.

وی خاطر‌نشان کرد: حلقه گمشده در جامعه و حکومت اسلامی توحید است برای مثال می توان گفت فراموشی نگاه توحیدی در عرصه اقتصادی باعث فساد اقتصادی می شود .

حجت الاسلام قنبری گفت: با علم می توان حقیقت عبودیت را درک کرد ولی علم بدون ایمان حجاب اکبر و لغزش و سقوط را به همراه دارد .

وی در پایان نشست ویژه  اساتید خاطر‌نشان‌کرد: بیان نکات اخلاقی، مسائل شرعی وجملاتی ناب از نهج البلاغه و بیانیه گام دوم در کلاس درس توسط اساتید حوزه های علمیه مسیر بالندگی و رشد علمی و معنوی را برای طلاب به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری در نشست ویژه طلاب گفت: علم در قرآن به عنوان ملاک برتری و وجه ممیزه بشر دانسته شده از همین رو فرشتگان بعد از اینکه حقیقت و استعداد علمی حضرت آدم (علیه السلام) را در حد بالا یافته او را به عنوان خلیفه الله پذیرفتند.

وی با بیان این نکته که بانوان با تربیت فرزند و راهبری خانواده یک مدیر محسوب می شوند افزود: لازمه راهبری و مدیریت، علم و دانش است.

امام جمعه شهر اشاره‌کرد: خودسازی زمینه ساز، رشد ظرفیت روحی و وجودی انسان برای دریافت علم و فضیلت است.

وی در پایان تاکید کرد: طلبه مکتب امام صادق(علیه السلام) برای رسیدن به مراتب بالای علمی باید در دو حالت اندوختن دانش و یا در حال آموزش علم به دیگران باشد.

 

موضوعات: شرکت در جشنواره ها
[چهارشنبه 1400-06-24] [ 10:08:00 ق.ظ ]