خاتم الاوصیا (عج) فاضل آباد


 
  کرسی آزاد اندیشی ...

به گزارش معاونت پزوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)کرسی آزاد اندیشی با موضوع تفکیک جنسیتی آری یا نه ؟در تاریخ 30/10/1399از طریق سامانه سیما برگزار گردید .
ابری به چالشی بودن موضوع مورد نظر اشاره نمود و ضمن بیان ضرورت بحث از تفکیک جنسیتی اذعان داشت برخی کشور ها تازه به این نتیجه رسیدن که تفکیکی نمودن دوجنس در پیشرفت علمی موثر است .
اما آنچه را که به ذهن می رسد این سوالات است که آیا با تفکیک نمودن در مراکز آموزشی از آمار آسیب های احتمالی کاسته خواهد شد. ویا تاچه حد راهگشای مشکلات خانوادگی می باشد.
خانم غلامی استاد حوزه وطلبه سطح 4 حوزه علمیه پیرامون مباحث مطرح شده ضمن اشاره به هدفمند وحکیمانه بودن خلقت به تفاوتهای تکوینی مرد و زن اشاره نمودندو زن را مایه آرامش و آرامش بخش و مرد را پناهگاه معرفی نمودند .ومیزان احساسات دو طرف را متفاوت دانسته و آنها را دو قطب مخالف آهنرباتلقی نمودند که نه تنها از همدیگر فرار نمی کنند بلکه همدیگر را حذب میکنند پس همین قدرت جذب است که باعث می شود با کنار هم قرار گرفتن ودر یک محیط نسبت به هم میل وکشش پیدا می کنند که در صورت استمرار چنین برخورد هایی منجر به مشکلات و آسیب های خانوادگی و اجتماعی می شود. پس چنانچه تحت ضوابط و قوانینی تعریف شده با هم ارتباط داشته باشند کمتر دچار آسیب خواهند شد.
در ادامه با توجه به دیدگاه مخالف با تفکیک جنسیتی استاد منتقد به مباحث و بروز مشکلاتی از قبیل گسترس روابط خیابانی و عدم کنترل چنین رفتار هایی به دلیل محدودیت نمودن دو جنس اشاره کردند و اذعان داشتند چنانچه روابط دو جنس در محیط های آموزشی که قابل کنترل هستند و افراد می توانند آداب رفتار با جنس مخالف خود را یاد بگیرند و در زمینه شناخت روحیات طرف مقابل موفق ترعمل نمایند صورت پذیرد بهتر است از این که در محیط هایی مثل خیابان و فضای مجازی که از جمله محیط های بی حد ومرز است و ارتباط افسار گسیخته و در برخی مواقع فساد بی داد مینماید.
ایشان از دیگر مشکلات ناشی از تفکیک جنسیتی را افزایش طلاق به دلیل عدم آشنایی دو جنس قبل از ازدواج قلمداد نمودند .
وی ادامه داد با جدا سازی دختر وپسر به خصوص در محیط های آموزشی و علمی آن رشد و پیشرفتی که از تعامل دو جنسی که در واقع مکمل یکدیگر هستند به لحاظ روحیات و کلی نگری و جزئی نگری دیگر حاصل نخواهد شد.
ایشان اذعان نمود چنانچه قائل به طرح تفکیک جنسیتی باشیم خیلی از بازار ها و مراکز و ادارات نیز باید تفکیک شوند که چنین امکانی وجود ندارد و آخرین نکته اینکه با تفکیکی نمودن دو جنس نه تنها سبب عدم آشنایی دو طرف نسبت به هم می شود بلکه ازدواج را که از جمله نیاز های هر انسانی برای نجات از گناه و بیماری روحی و افسردگی است به تاخیر می اندازد.
غلامی در پاسخ به نقد های دیدگاه مخالف، تحقیقات و گزارشات محققین غربی را که در صدای آمریکا به رسوایی های جنسی و آزار و اذیت های و سوءاستفاده های جنسی از زنان در محیط های کاری و غیر آن اعتراف کرده بودند اشاره نمود و بیان داشت یک محقق به نام svllivanدر مقاله خود به این نتیجه رسید که در محیط های تک جنسیتی دختران در نمرات ریاضی و علوم و پسران در نمرات زبان انگلیسی موفق ترند ویا در سال 2008 در مطالعه دیگری توسط محققین آمریکایی،اثرات آموزش تک جنسیتی را کاهش حواس پرتی در زمان یادگیری ؛کاهش اختلالات رفتاری ،افزایش اعتماد به نفس،کاهش اذیت وآزار جنسی و کاهش اتفاقات جنسی بین معلمین ودانش آموزان قلمدادکرد .
وی در ادامه افزود اینکه ازدواج یک نیاز است و چنانچه به تاخیر بیافتد مشکلاتی از جمله بی بند وباری و فساد وافسردگی را به بار می آورد جمله ای درست است اما در آموزه های اسلامی راه صحیح ارضای این نیاز نیز منوط به اختلاط دختر وپسر بیان نشده بلکه راه صحیح چنین نیازی طبق فرموده حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر “یا مالک !املک هواک “است یعنی مالک هوای و هوس بودن و از راه صحیح اقدام به ازدواج و مهار کردن نفس نه از هر راهی و به هر قیمتی .
و این طرز تفکر ،که در صورت تفکیکی نمودن دو جنس باید پیاده رو ها و سایر محیط ها هم جدا سازی شوند به این دلیل است که به دستورات اسلام که در رابطه با همین موضوع مطرح گردیده بی توجه بوده اند.در حالیکه اسلام برای تمام آداب و رفتار انسان برنامه دارد از جمله شیوه رفتاری پیامبر (ص)که دستور دادند درب ورودی و خروجی بانوان در مسجد از آقایون جدا شود.
ویا این جمله که بگوییم دوجنس برای آشنایی قبل از ازدواج و شناخت روحیات یکدیگر لازم است با هم به صورت مختلط باشند به نظر منطقی نیست چرا که بسیاری از دختر ها وپسر ها بوده اند که علی رغم ارتباط و شناخت به ظاهر اولیه زندگی های بسیار شاد و سعادتمندی دارند برخلاف کسانی که قبل از ازدواج با هم به بهانه آشنایی ارتیاط برقرار نموده اند در ثانی هر دختر وپسری در خانواده خود به این تجربه شناخت از جنس مخالف خواهد رسید و دیگر لزومی به این اختلاط نیست.
پیامبر اسلام (ص)می فرمایند :مردان وزنان را از همدیگر تفکیک کنید ،زیرا تماس ورودر روی همدیگر قرار گرفتن زنان ومردان ،جامعه را به دردی بی درمان سوق میدهد.ایشان دادمه داد :در واقع اسلام مخالف روابط اجتماعی نیست و امکان اینکه بین زن ومرد بتوان دیوار کشید هم وجود ندارد بلکه اسلام میخواهد در همه جا و در ارتباط با جنس مخالف تعادل را رعایت کنندتا از مفسده های افراط و تفریط در امان بمانند.
در جمع بندی کلی داور به سه دیدگاه افراطی و تفریطی و میانه رو (که دیدگاه اسلام هم همین دیدگاه است ) اشاره نمود.
که دیدگاه نخست در واقع هر گونه معاشرتی را منع میکنند که به خاطر وجود چند روایت چنین عقیده ای دارند .دیدگاه دوم تفریط ها هستند که هر گونه اختلاط را آزاد و افسار گسیخته میدانند به مانند غربیان ونظریه فروید و دیدگاه سوم که نه دیدگاه افراطی را قبول دارد ونه تفریطی را بلکه قائل به رعایت قوانین و دستورات اسلام در زمینه اختلاط می باشد وبرای برقراری ارتباط با جنس مخالف آداب و رفتارهایی را بیان نموده که مجموع این اداب در آیات 30-31 سوره نور و 53 سوره قصص و 23-24-25 سوره احزاب پیرامون داستان حضرت موسی و برخورد با دختران حضرت شعیب و طریقه ورود به خانه پیامبر و برخورد با همسران ایشان بیان گردیده است .که از جمله آن آداب میتوتن به –رعایت حیا در کلام ورفتار و گفتار –عدم وجود قصد لذت- گفتگو در حد ضرورت –حفظ نگاه و پوشش مناسب و عدم برقراری تماس ولمس بدنی و حتی تنها نبودن دو نامحرم زیر یک سقف اشاره نمود.

موضوعات: کرسی های آزاد اندیشی, فعالیت های پژوهشی, کانون های پژوهشی
[یکشنبه 1399-11-05] [ 09:02:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کرسی آزاد اندیشی با موضوع آسیب کرونا بر باور توحید ودینداری آری یا نه ؟ ...
کرسی آزاد اندیشی با موضوع آسیب کرونا بر باور توحید ودینداری آری یا نه ؟

” به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف کرسی آزاد اندیشی با موضوع آسیب کرونا بر باورتوحید ودینداری آری یا نه ؟با حضور استاد ارایه کننده احمدی نسب و استاد منتقد خانم نرگس غلامی و استاد داور خانم منیژه سالاریدر فضای مجازی از طریق سامانه سیما راس ساعت 10 صبح بر گزار گردید . در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین احمدی نسب با بیان این مطلب که از مباحث مبتلی به دنیا و خصوصا جامعه اسلامی ایران وبه نوعی می شود گفت جامعه دینداران دنیا که در عرصه های اعتقادی و اثبات اعتقادات که یک عده ای موافق و عده ای دیگر مخالف باشند با موضوع باشند طبیعی است . و هر کسی از هر فرصتی می خواهد بهترین استفاده را داشته باشد و ما در اسلام داریم در ماجرای جنگ صفین وقتی عمار یاسر به شهادت رسیدن معاویة بن ابی سفیان گفتند رسول اکرم 0ص)فرمودند :کسی که باعث شهادت ایشان (عمار)می شود قبیح است وعنوان های دیگر ایشان تعبیر را برمیگردانند به امام علی (ع).و حادثه کرونا همین حادثه را در سطح بین الملل ایجاد کرد . در رابطه با بحث نظام سلامت پزشکی یک طرف ،بحث اعتقادی یک طرف،سیاسی یک طرف ،اما در همین موضوع خاص خودمان در باور توحید عده ای بی کار ننشستند در ادامه مباحث استاد ارایه کننده ،استادمنتقد خانم غلامی به نقد برخی از مباحث پیرامون موضوع پرداختند . وبیان داشتند وقتی ایت ویروس همه گیر شد و بین مردم دنیا پخش شد طبیعتا بین جامعه دینداران یک سری شبهات اعتقادی وارد شد . از جمله در بحث دین اسلام یکی از کار کرد هایی که دین ما دارد توجه به اجتماع است که با وجود این بیماری بسیاری از این اجتماعات و در واقع مکانهایی که به نوعی محل آرامش و ماوای افراد بود تعطیل گردید و این خود آسیبی است که به جامعه اسلامی وارد گردید و مورد بعدی اینکه در ذهن عوام این نکته خیلی بارز و مشهود است که معتقدند خدا خوبه و عالم مطلقه و حکیم و این شبه در فکرشان خطور میکند که پس چرا با وجود این بیماری که همه ی دنیا رو درگیر خود کرده خدا هیچ کاری نمیکند


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین احمدی نسب پیرامون پاسخ به شبهات و انتقادات منتقد بیان داشتند ما معتقد به این مطلب هستیم که بیماری کرونا بر روی برخی از مسایل دینی و اعتقادی ما تاثیر گذاشته اما این به معنای آسیبی که نشود آن را جبران نمود نیست. بلکه در بحث تعطیلی مناسک میتوان این نکته را نیز یاد آور شد که این آسیبی است که تمام جوامع دینی را تحت تاثیر قرار داده و تنها جامعه اسلامی در گیر آن نبوده واگر نماز جماعت عا تعطیل شد و حرم ها بسته شد در کنار تعطیلی اینها کلیسا ها هم تعطیل شدند و خیلی دیگر از این موارد نیز وجود داشت و همچنین می توان گفت که دین ما مولود مناسک ما نیست و به تعبیری تحت تاثیر و زاییده مناسک نیست که با تعطیلی ناسک بخواهد زایل شود از جمله نتایج دیدگاه مخالف این مطلب بود که در بیماری کرونا کم کم مساله فقر و تاثیری که در اقتصاد گذاشت خیلی مورد بحث هست و در واقع اقتصاد ضربه ی محکمی خورد و خیلی از مشاغل تعطیل شدند و به دنبال آن فقر وارد خانه شد و با ورود فقر هم کم کم ایمان طبق روایاتی که در رابطه با فقر و از بین رفتن ایمان وارد گردیده . در آخر با جمع بندی داور پیرامون این موضوع که آسیب های ذکر شده ی ناشی از بیماری کرونا در باور توحید ودین داری که توسط منتقد بیان شد طبق پاسخ هایی که استاد ارایه کننده بیان فرمودند در واقع خللی به باور توحیدی وارد نساخته بلکه در برخی موارد حتی سبب تقویت هم شد من جمله در زمینه دعا مخصوصا دعای صحیفه سجادیه و یا دعاهای .. و یا در زمینه های دیگر نیز احساس نوع دوستی و کار های جهادی و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار که همهی اینها در واقع به نوعی پایه های دینی و عقاید افراد را ما را محکم تر ساختند و علاوه بر اینها دین اسلام وباور به توحید دارای قواعد است وتکالیف افراد را در تمام زمینه ها مشخص نموده و را ه ها و فرصت های مختلفی را را پیش روی افراد در موقعیت های گوناگون قرار داه که با تعطیلی مناسک به دست فراموشی سپرده نشود

موضوعات: کرسی های آزاد اندیشی, شرکت در جشنواره ها
[چهارشنبه 1399-04-18] [ 07:44:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کرسی آزاد اندیشی با موضوع : نقش زن در کاهش انحرافات اجتماعی ...

در این کرسی برگزار شده در تاریخ1398/2/9 داور محترم :خان دکتر نظری در ضمن جمع بندی مطالب ارائه کننده ها ومنتقد  بیان داشتند آنچه که زن را در قید بندگی وبعد بردگی قرار می دهد نهاد مادر بودنش است چرا که زن با تولد فرزندش بال وپرش بسته می شود از این جهت که باید خیلی مراقب رفتار هایش باشد ودر ادامه با فرمایش از سخنان استاد مطهری در مورد زن بیان داشتند زن ناز است ومرد نیاز وهمچنین با ارائه آیات قرآن که نکات تربیتی مهمی در رابطه ی زن با مرد نامحرم وترببت فرزندان بیان شده بحث را به مورد داوری قرار دادند

موضوعات: پژوهشی, علمی, کرسی های آزاد اندیشی, فعالیت های پژوهشی, کانون های پژوهشی
[دوشنبه 1398-02-16] [ 11:05:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کرسی آزاد اندیشی با موضوع : نقش زن در کاهش انحرافات اجتماعی ...

در این کرسی برگزار شده در تاریخ1398/2/9 داور محترم :خان دکتر نظری در ضمن جمع بندی مطالب ارائه کننده ها ومنتقد  بیان داشتند آنچه که زن را در قید بندگی وبعد بردگی قرار می دهد نهاد مادر بودنش است چرا که زن با تولد فرزندش بال وپرش بسته می شود از این جهت که باید خیلی مراقب رفتار هایش باشد ودر ادامه با فرمایش از سخنان استاد مطهری در مورد زن بیان داشتند زن ناز است ومرد نیاز وهمچنین با ارائه آیات قرآن که نکات تربیتی مهمی در رابطه ی زن با مرد نامحرم وترببت فرزندان بیان شده بحث را به مورد داوری قرار دادند

موضوعات: پژوهشی, علمی, کرسی های آزاد اندیشی, فعالیت های پژوهشی, کانون های پژوهشی
 [ 10:46:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  اهمیت و جایگاه کرسی های آزاد اندیشی در تولید علم و دانش : ...

 



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
FA


























Styles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true”
DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″
LatentStyleCount="267″>
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Normal"> UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″/>


















UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Title">

UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Subtitle">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Strong">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Emphasis">
UnhideWhenUsed="false” Name="Table Grid">

UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="No Spacing">
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading">
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List">
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid">
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List">
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading">
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List">
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid">
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1 Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2 Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1 Accent 1″>

UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="List Paragraph">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Quote">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Intense Quote">
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2 Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1 Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2 Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3 Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid Accent 1″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3 Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid Accent 2″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3 Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid Accent 3″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3 Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid Accent 4″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3 Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid Accent 5″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Shading Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light List Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Light Grid Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 1 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Shading 2 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 1 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium List 2 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 1 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 2 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Medium Grid 3 Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Dark List Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Shading Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful List Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” Name="Colorful Grid Accent 6″>
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Subtle Emphasis">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Intense Emphasis">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Subtle Reference">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Intense Reference">
UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="Book Title">







elayout v:ext="edit">

راه توليد علم،  نظريه پردازی و گذرگاه نظر، آزادانديشی است. تا زماني که فضای آزادانديشی ايجاد نشود و انديشه­ های مختلف، فرصت عرضه پيدا نکنند، امکان داوری و رد و قبول هيچ يک از ديدگاه­ها وجود ندارد. پس آراء و نظرات، هيچگاه به اصول علمی تبديل نمی­ شوند تا بتوانيم مدعی توليد علم بشويم. بنابراين راه توليد علم از کرسی های آزادانديشی می گذرد .

موضوعات: کرسی های آزاد اندیشی
[چهارشنبه 1394-09-25] [ 01:50:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت